2020 was voor bijna niemand het beste jaar. Hoe slechter het was, hoe sterker onze drang om 2021 met de beste aanpak te beginnen. In het afgelopen jaar heeft de pandemie vele sectoren getroffen, meestal op een negatieve manier. Het lijdt geen twijfel dat vastgoed daar één van was. Nu de economie weer aantrekt, vertoont gelukkig ook de vastgoedsector tekenen van herstel
Baanbrekende veranderingen in tijden van crisis zijn vaak een zegen voor bedrijven. Veel kansen om te evolueren en te transformeren komen samen met de moeilijke tijden. Dankzij deze “rotsachtige wegen” hebben merken nieuwe werkstrategieën bedacht. Nu kunnen zij hun klanten naadlozer bedienen dan ooit tevoren
Wie dit jaar heeft afgezien van het opstarten van een vastgoedbedrijf, of zich niet kon concentreren op een rebranding, kan daar nu opnieuw over gaan nadenken. Het is de moeite waard om zich voor te bereiden op een grote 2021 comeback. Wij vroegen ons af wat de meest actuele designtrends zijn in de vastgoedsector. We besloten een kijkje te nemen in het onderwerp. We verzamelden de top 10 fascinerende vastgoedlogo’s die naar de toekomst kijken. Als het gaat om de onroerend goed logo ontwerp inspiratie, moet u een kijkje nemen op de onderstaande lijst.
JLL
JLL is het op één na grootste commerciële vastgoedbedrijf ter wereld. Het levert vastgoed-, asset- en facility management-, kapitaalmarkten-, advies- en consultingdiensten. Vanaf 2019 is het actief in 80 landen en heeft het 91000 werknemers. Het symbool van JLL is het ‘Worldmark’. Het vertegenwoordigt een wereldwijd merk in de meest letterlijke betekenis van dit woord. Het bedrijf beheert vele onderdelen van expertise die in samenwerking werken. Pentagram Berlijn heeft de merkidentiteit van JLL vernieuwd
Dit bekende grafische bureau behield het iconische symbool voor de opfrissing, maar maakte het rood. Daardoor viel het beter op. Pentagram voegde ook arceringen toe om het meer dimensionaal te maken. Het vernieuwde logo omvat ook de afkorting van de bedrijfsnaam van “Jones Lang LaSalle” tot “JLL”. Niet te vergeten hoe comfortabel de verkorte naam is voor digitale toepassingen. Aanvankelijk werden de letters gezet in Minion Pro Condensed. De JLL-lettervormen, die door de ontwerpers nieuw werden getekend voor de identiteit, zijn gedurfde maar smalle schreefletters. Ze zien er modern uit, maar hebben toch de gloed van het erfgoed van het merk.
Smith Mountain Huizen
Het merk Smith Mountain Homes werd opgericht door Paul Moore. Deze firma is nu een onderneming van 25 miljoen dollar. Paul Moore ontdekte een kans om de expertise van klantenservice toe te passen op het gebied van onroerend goed. Het team werkte aan het verbeteren van de normen voor klantenservice in onroerend goed. Wat ontwapenend is aan het logo van het bedrijf is hoe eenvoudig en natuurlijk het is. Je kunt bijna niet zien hoeveel hard werk de ontwikkeling van het bedrijf met zich meebrengt
Het logo ziet eruit als een belichaming van de natuur, plezier, vrije tijd, een zomerbad in een meer, en chillen in het bos. Er is geen grotere winnaar dan een goed ontworpen eenvoud in het logo. Ze hebben graphics gebruikt om het soort onroerend goed dat ze verkopen aan te geven. Het ontwerp en de lettertypes zijn eenvoudig en dat is vaak de beste manier om een gedenkwaardig logo te creëren.
Instone Real Estate
Instone Real Estate is een van de toonaangevende woningbouwontwikkelaars in Duitsland. Het merk zorgt voor de planning van gemengde wijken, aantrekkelijke woningen, en meergezinswoningen. Ze zijn ook betrokken bij door de overheid gesubsidieerde woningbouw. Bovendien beseffen ze de noodzaak van sociale infrastructuur
Met 1,9 miljoen vierkante meter ontwikkeld sinds 1991, moet het merk sterk staan op de benen van zijn visuele identiteit. Zo’n breed scala aan klanten heeft er behoefte aan dat het logo universeel is. Aan de andere kant moet het opvallen. De goede keuze van een schreefloos lettertype in een brutale ultramarijne kleur geeft het publiek wat het nodig heeft. Het merk is stabiel en betrouwbaar maar gaat grote stappen in de ontwikkeling niet uit de weg. Het driedimensionale logo voegt een vleugje van een moderne grafische benadering toe.
Goed Makelaardij
Good Realty is een relatief nieuw merk; een klein boutique, non-franchise makelaarsbedrijf. Het is gevestigd aan de kust van South Carolina. Het logo is communicatief en op het eerste gezicht gemakkelijk te lezen. Het straalt het gevoel uit van actie, verkoop, snelle maar goede deal. Het is modern maar het heeft ook een uitstraling die met traditie te maken heeft. De verrassende kleurkeuze geeft een warme sfeer. De keuze van de tinten komt uit de lokale omgeving: palmen, stranden, eeuwenoude eiken.
COVIVIO
Covivio is een Europese investerings- en ontwikkelingsmaatschappij. Haar bedrijfsactiviteiten omvatten kantoorvastgoed, hotels en residentiële accommodatie. Het is de op drie na grootste vastgoedbevak van Europa (€ 23 miljard). Tweederde van de portefeuille is verdeeld over Parijs, Berlijn en Milaan. Dit logo onderscheidt zich vooral door het unieke lettertype. Terwijl de zwarte kleur klassiek en elegant is, is het ongewone, unieke ontwerp van het gebruikte lettertype moeilijk te vergeten.
Digital Realty
Digital Realty Trust, Inc. investeert in carrier-neutrale datacenters en levert colocatie- en peering-diensten. Het merk bouwde de wereldwijde standaard voor technisch vastgoed en ontwikkelde een uniek vermogen om datacentercampussen te verwerven, beheren en schalen. Op 31 december 2019 bezat het bedrijf belangen in 225 operationele datacenterfaciliteiten van in totaal 34,5 miljoen verhuurbare vierkante voet in de Verenigde Staten, Europa, Azië, Canada en Australië. Hun logo schreeuwt vanaf het eerste gezicht “digitaal”. We kunnen gemakkelijk voorspellen dat het pixelachtige gestructureerde gebouw te maken zal hebben met die twee interessegebieden van het bedrijf.
Live Dubai International
Live Dubai International is een in Dubai gevestigde vastgoedmakelaardij die sinds 2003 actief is in de emiraten. Het bedrijf werd in 1993 opgericht in het Verenigd Koninkrijk. Het merk verhuisde naar de VAE met de opening van de freehold markt in Dubai. Live Dubai biedt diensten aan met betrekking tot het kopen, verkopen en verhuren van commerciële en residentiële vastgoedaanbiedingen. De smaak van luxe in dit high-end gouden logo ontwerp is onmiskenbaar. Het lijkt op een gouden broekriem of een broche, een onderdeel van de luxe garderobe of een weelderige maar stijlvolle ketting. De belettering creëert een interessant logo dat uniek is voor zijn merknaam.
Emirates Properties
Het logo van Emirates Properties heeft alles wat nodig is om te doen denken aan een slank, sierlijk ontwerp. Een modern “gebouw” bestaat uit smalle, trotse glanzende strepen. Het glinsterende schreeflettertype voegt een vleugje van het traditionele gevoel van prestige toe. Een diep karmijn op de achtergrond vormt een goede combinatie met goud. Zelfs als het een beetje te zwaar is, drukt het uit wat de klanten van het bedrijf willen – luxe service. Het is een onroerend goed logo dat luxe uitdrukt voor welgestelde klanten. Het bedrijf wil zich richten op klanten die Arabieren en expats zijn. Daarom is het logo een beetje koninklijk en gedurfd.
EQUINIX
Equinix verbindt bedrijven met partners en klanten over de hele wereld. Ze doen dat via een wereldwijd platform van krachtige datacenters, die dynamische ecosystemen en netwerken bevatten. Dit merk is actief in 38 strategische markten in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Equinix investeert in de uitbreiding van zijn platform om de groei van zijn klanten te stimuleren. Het bedrijf is in januari 2015 omgevormd tot een vastgoedbeleggingstrust (REIT)
In 2020 had het wereldwijd ongeveer 8.700 werknemers in dienst. Achter het Equinix-logo gaat een grote geschiedenis schuil. Het “Fortress”-logo debuteerde in 2008 ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van Equinix. Het versterkte de vitale rol die Equinix speelt in de bescherming en uitwisseling van wereldwijde informatie. Het ontwerp symboliseert een bolwerk met beveiligde activa. De interconnectie die het bedrijf biedt, wordt voorgesteld door de ononderbroken lijn die alle elementen met elkaar verbindt.
Rode Eiken Makelaardij
Red Oak Realty is een toonaangevende onafhankelijke East Bay makelaardij, opgericht in 1976. Het is een klein bedrijf door ontwerp. Makelaardij is altijd een lokale en persoonlijke aangelegenheid geweest. Het merk volgt deze benadering gedurende de gehele tijd van haar functioneren. Zij geloven dat als beslissingen worden genomen in verre kantoren, en het management ver weg groeit van de ervaring van klanten, er te veel van het echte gevoel van deze branche verloren gaat
Zij zijn trouw gebleven aan zichzelf. Hoe komt dat tot uiting in hun logo? De aantrekkelijke rode kleur trekt onze aandacht en geeft uitdrukking aan de eigenheid van het merk. In 2018 introduceerden ontwerpers een nieuw logo en branding om de status als innovatief en modern bedrijf beter weer te geven. Het woordmerklogo werd gebouwd op basis van een bestaand lettertype dat een beletteringsspecialist op maat maakte voor Red Oak. De sterke lijnen van het nieuwe ontwerp en de naar boven gerichte letters doen denken aan het bomenlogo dat in het verleden werd gebruikt. De vibe van het bedrijf is gedurfd, eerlijk en authentiek
Het logo laat zien dat het merk serieus is, maar ook benaderbaar. Het woordmerk is een tastbaar symbool van de diepe wortels van het merk. Kleuren en letters herinneren de kijker aan het grote eclecticisme in de gemeenschap en in Red Oak zelf.
10 Beste lettertypes voor vastgoedlogo’s
Om in 2021 eindelijk een frisse wind te laten waaien, zullen ontwerpers op zoek gaan naar eenvoudige stijlen met neutrale kleurpaletten. Deze minimale aanpak zal een tijdloze allure geven aan de komende ontwerpen. Voorlopig is de tijd van flitsende projecten voorbij, en logo ontwerpers ‘kunnen zich richten op de volgende lettertypen voor vastgoed zakelijke logo’s in het naderende jaar
Sentinel lettertype
Dit grappige lettertype werd gemaakt door Jonathan Hoefler en Tobias Frere-Jones voor Hoefler & Co in 2009. Hoewel het hoofdthema voor dit jaar minimalisme is, speelt Sentinel met duidelijke en expressieve gebaren.
Moranga lettertype
In januari uitgebracht, een totaal nieuw ontwerp van Sofia Mohr voor Latinotype. Moranga is een retro serif die de vloeiende, organische vormen van Café Brasil mengt met elementen uit populaire jaren 1970-lettertypes zoals Cooper en Souvenir. We moeten toegeven, deze is niet zo eenvoudig, en behoorlijk opwindend.
Bogart lettertype
Relatief nieuw, uitgebracht in september van dit jaar. Bogart is een typografisch eerbetoon van ontwerper Francesco Canovaro aan laag-contrast, oude-stijl vette letters zoals Cooper Black en Goudy Heavy Face.
Mirtha Weergave lettertype
Mirtha Display van Nois, dat vorige maand debuteerde, is een strak en elegant decoratief lettertype met de mogelijkheid om kettingen te maken: je maakt een vorm in Adobe Illustrator en typt @@ om er een link op te vormen. Het is een geweldige keuze voor korte koppen. Het kan worden gebruikt in posters, branding, logo’s, verpakkingen, tijdschriften, en nog veel meer.
Degular lettertype
Eindelijk, een kalmerende aanwezigheid. Degular heeft als doel op te gaan in de achtergrond als een witte ruis machine. Ontworpen door James Edmondson dit lettertype wordt geleverd in drie optische maten.
Futura Nu lettertype
Dit lettertype werd in oktober van dit jaar gelanceerd. De nieuwste versie van een van de families die de moderne typografie hebben gedefinieerd, zijn eigentijdse uitlijning van namen en gewichten biedt een verbeterde gebruikerservaring.
Modena lettertype
Modena is een high fashion duo font met dikke, vette letters en slanke cursieve stijlen. De synergie tussen deze twee gewichten en stijlen creëert een exclusieve indruk.
Joules en Jacques Lettertype
Een stijlvol modern lettertype duo bestaande uit een natuurlijk handgeschreven script en een verfijnd, elegant serif font voegt een vleugje high-end design en klasse toe. Het script heeft een veelheid aan natuurlijk ogende ligaturen in zijn OpenType-functies – waardoor het lettertype heel dicht bij een natuurlijk handschrift staat.
Qanaya lettertype
Qanaya is een gloednieuwe afgeronde serif font familie die alle basis glyph bevat met meertalige ondersteuning. Qanaya kan worden gebruikt voor verschillende grafische materialen. Zijn eenvoud zorgt voor zijn ongelooflijke universaliteit.
Beatrice lettertype
Beatrice is een verkenning van contrastmethodologieën. Dit lettertype combineert verschillende aspecten van de canon expansionistische systemen, omgekeerd contrast, en het contrast gedrag van standaard schreefloze grotesken. Het is gebouwd op de basis van een traditionele Amerikaanse gotiek.
Belangrijkste uitkomsten
Inspiraties voor de ontwerpen van het komende jaar zijn niet spectaculair of origineel. Het was gemakkelijk te voorspellen dat we terug zouden keren naar de natuur en de eenvoud. Het is de moeite waard om te onthouden dat het logo, als de “cover” van een boek dat het bedrijf heet, een speciale rol speelt in de verkoop en de perceptie van de diensten van het merk. Daarom is het uiterst belangrijk dat het coherent is met wat het bedrijf te bieden heeft