Is je hoveniersbedrijf toe aan een make-over? Je ontwerpt tuinen en gazons, maar je logo is inmiddels alweer verouderd. Waarom voeg je geen boom of bloem icoon toe of maak je de kleuren ervan levendiger of meer van deze tijd? Als je van oranje of groen houdt, kun je een gewoon de ontwerper vragen het kleurschema van je bedrijf aan te passen.
Het logo van je tuinarchitectuur moet de beste diensten uitbeelden die je levert. Legt u zich toe op mulchen of snoeien van bomen? Biedt u alleen opruim- en perkonderhoudsdiensten aan? Als u het hele pakket kunt leveren, moet het logo bij uw smaak passen en uw prospects een idee geven van uw aanbod en hoe u met elke aanvraag omgaat.
Dat klinkt nogal ingewikkeld, nietwaar? Veel gedachten en boodschappen in een klein plaatje stoppen kan een uitdaging zijn, vooral voor beginnende logomakers. Dat is waarom wij hier zijn. Wij zijn doorgewinterde veteranen als het aankomt op het maken van landschapslogo’s voor liefhebbers van esthetiek en aanbieders van gazononderhoud.
Waarom kiezen voor professionele landschapsarchitectuur logo ontwerpen
Grafisch ontwerpers creëren effectieve en professionele logo’s. Logo’s zijn niet alleen een weergave van uw merk. Een logo kan honderden woorden vertegenwoordigen. Het kan informatie sneller overbrengen dan een geschreven of gedrukt werk.
Het gebruik van beeldmateriaal, met een consistent ontwerp op de voorgrond van uw bedrijf, kan de erkenning van uw merk honderdvoudig verhogen. Volgens HBR.org kan een goed ontworpen logo de interesse van prospects wekken en een merk onderscheiden van zijn concurrenten. Het kan ook duidelijk overbrengen waar het merk voor staat.
Uw toekomstige gloednieuwe bedrijfslogo kan mensen naar uw bedrijf leiden. Bedenk hoe consumenten producten van grote merken en bedrijven direct kunnen herkennen. Het is belangrijk om een landschapsarchitectuur logo dat de uniciteit van uw merk, industrie, mogelijkheden en selling points weer te geven.
Landscaping logo’s inderdaad een cruciale rol spelen in marketing en bedrijfsvoering. Zelfs zo, moet het eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen voor haar trouwe klanten en toekomstige klanten. Hieronder zijn enkele factoren die u kunt overwegen als u van plan bent om een logo voor uw landschapsarchitectuur bedrijf te creëren. De volgende tips kunnen dienen als inspiratie voor uw landschap logo ideeën voor uw e-mails, visitekaartjes en onderhoud van apparatuur stickers
Het landschap logo moet een sterke, blijvende indruk te maken
Er is een gezegde dat “eerste indrukken duren,” en logischerwijs kunnen we beschouwen dat snippet waar. U kunt zich hierdoor laten inspireren. Een enquête uit Australië bevestigt dit. De deelnemers aan het onderzoek toonden aan dat 66% van de prospects een bedrijf geen tweede kans zal geven na een negatieve eerste indruk.
We kunnen hier ook het idioom “een kans klopt maar één keer” aan koppelen In het bedrijfsleven is de gelegenheid alles. Uw logo is de voorbode van uw bedrijf. Het is wat uw prospects als eerste zien.
Als een logo geen sterke eerste indruk kan maken, kan het merk veel klanten verliezen. In die eerste instantie, wanneer u in contact komt met prospects, moet het embleem van uw bedrijf hen kunnen boeien.
Als uw logo u daar niet bij kan helpen, loopt u grote kansen mis. In sommige gevallen zullen potentiële klanten overstappen naar een ander merk, dat hen op het eerste gezicht bij de lurven kan grijpen.
Het moet een aandachtsmagneet zijn
In deze tijd gaat alles zo snel voorbij. Het is het beste om een memorabel logo te laten zien. Zakenmensen en mensen die dienstverleners zoeken, grijpen alles wat aan hun behoeften kan voldoen, op het eerste gezicht.
Bedenk eens hoeveel seconden één logo in een park, een etablissement of fast-food uw aandacht van andere dingen wegneemt. Volgens het MIT duurt het slechts 13 milliseconden voor het menselijk brein om beelden te identificeren. Is uw logo identificeerbaar? Kunnen prospects uw embleem in een oogwenk herkennen als een landschapsontwerplogo?
Uit een onderzoek uit 2018 van Deluxe Media Inc, een Amerikaans mediabedrijf dat onder meer reclamebureaus en aanbieders van digitale content tot zijn klanten mag rekenen, bleek dat 37% van de populairste landschapslogo-ontwerpen de kleur blauw in zich heeft en dat 80% van de klanten wordt aangetrokken door levendige kleuren en objecten uit de natuur. 80% van de deelnemers (logomakers) bevestigden dat kleur de merkherkenning verbetert.
Daarom is een gepersonaliseerd logo, dat u hielp creëren, ontworpen door mensen die weten hoe ze uw wensen en voorkeuren aantrekkelijk en overtuigend kunnen maken voor het juiste publiek, wat uw bedrijf nodig heeft, niet zomaar een gratis logo maker.
Het symbool van uw bedrijf moet de concurrentie uitschakelen en ervoor zorgen dat prospects u vertrouwen
Concurrentie is onvermijdelijk, maar een goed gemaakt logo kan een deel ervan elimineren, en uw merk meer laten opvallen.
Stelt u zich eens voor dat er 30-50 hoveniersmerken in uw omgeving zijn, en dat alleen uw logo u kan laten opvallen, aangezien iedereen dezelfde diensten aanbiedt en dezelfde apparatuur gebruikt. Onthoud dat de meeste mensen alleen datgene zien wat hun aandacht of nieuwsgierigheid trekt. Als uw logo goed ontworpen is, kan het de mogelijkheden en de betrouwbaarheid van uw bedrijf effectief overbrengen op het publiek.
Uiteindelijk, nadat u een aantal van uw concurrenten uit beeld hebt gehaald, zal uw logo een betrouwbaar imago voor uw merk creëren. Dit is vooral waar als veel mensen zijn al begonnen om u te vertrouwen als gevolg van uw landschap design logo.
Bijvoorbeeld, u bent aan het winkelen voor kleding, en u ziet een Hermes shirt. Dan koop je het. Zonder na te denken over de kwaliteit van het product, heb je het gewoon gepakt, betaald, en ben je blij naar huis gegaan.
Vertrouwen wordt opgebouwd wanneer het logo goed is ontworpen en gemakkelijk te begrijpen is. Geef te allen tijde uw merkboodschap zo duidelijk en beknopt mogelijk weer. Dit is volgens Neil Patel. Neil Patel is gewoon een van de meest succesvolle marketeers in het World Wide Web.
Logo’s brengen berichten over bedrijven over. Ze kunnen prospects zowel verleiden als helpen om merken en hun geloofwaardigheid te beoordelen en te herkennen. Het is essentieel om een uitstekend logo te hebben voor uw landschapsarchitectuur. Het moet de industrie, de identiteit en de doelstellingen van het merk, en de unieke verkoop proposities vertegenwoordigen.
Voor ondernemers in een branche die sterk wordt beïnvloed door esthetiek, kleuren, en netheid, een symbool dat ziet er schoon en straalt sereniteit is een noodzaak. Uw winst zal er sterk van afhangen. Het logo voor landschapsarchitectuur moet een deel laten zien van wat uw bedrijf te bieden heeft, in plaats van woorden en objecten die niet verbonden zijn met uw merk en de diensten.
De elementen van een effectief en in het oog springend landschapsarchitectuur logo
Aardse kleuren
Het gebruik van groen is onweerlegbaar. Wanneer we landschapsarchitectuur logo ontwerpen, gebruiken we vaak de groene kleur. Naast het feit dat het de koning van de kleuren in de tuinieren logo industrie is, en omdat het de nummer een kleur is die geassocieerd wordt met de natuur, symboliseert groen psychologische elementen die perfect passen bij landschapsarchitectuur merken. Vrede, herstel, harmonie en evenwicht zijn emoties die geassocieerd worden met de groene kleur.
Maar, hoe zit het met bruin? Bruin past in natuurlijk in landscaping logo’s ook. Het is ook een kleur die veel voorkomt in de natuur, en hoewel hoveniers de neiging hebben om bruine gebieden te bedekken met ornamenten en objecten, kan een bruinachtig accent of gloed goed gaan als finishing touch van het logo van uw merk. De juiste toevoeging van bruin kan uw embleem er verbeterd, onbeperkt en rijker uit laten zien.
De kleur van de diepblauwe zee, of een tint daarvan, kan ook dienen als een uitstekende highlight. Vooral cyaan versterkt de levendigheid van afbeeldingen, vooral landschapslogo’s. Een beetje cyaan in de rechterbovenhoek en een bruin of oranje overlay in de linkerbenedenhoek kan precies de juiste finishing touch zijn voor uw landscaping logo. Als u niet van sterke kleuren houdt, kan een klein waterlichaam geschilderd met hemelsblauw net aan uw smaak voldoen. In de landschapsarchitectuur, kan blauw een lichaam van water of een vlekkeloze hemel, onbeperkte mogelijkheden. Deze rustgevende elementen in de natuur, wanneer verwerkt in een logo ontwerp, kan zorgen voor een ontspannen en natuurlijk ogende logo. Blauwe kleuren, vooral de tinten aan de lichtere kant van het spectrum, inspireren tot vertrouwen, sereniteit, reflectie en rust.
Geel, de kleur van zonnebloemen, is zo’n optimistische tint. Daarom wordt het beschouwd als een kleur die de aandacht trekt. Geel, in combinatie met de juiste tint en middentoon, kan krachtig de aandacht trekken. Geel en zonnebloemen symboliseren het verlangen van mensen om loyaliteit en licht te zoeken. De kleur van de zon kan uw prospects doen visualiseren dat ze zich ontspannen op een mooi gazon. Te veel van deze kleur kan echter schreeuwerig overkomen. Als u wilt dat wij geel gebruiken, zullen wij onze creativiteit aanwenden en natuurgerichte objecten opnemen, niet alleen kleuren, textuur en penseelstreken.
Inclusief natuur-georiënteerde afbeeldingen
Logo’s moeten grafische objecten bevatten die verband houden met de diensten die het merk aanbiedt.
In deze branche moeten abstracte afbeeldingen worden vermeden, omdat landschapsarchitectuur wordt geassocieerd met veel dingen in de natuur. Probeer ook te onthouden dat uw logo de boodschap van uw merk zo duidelijk mogelijk moet overbrengen. De integratie van illustratieve afbeeldingen, hetzij door vectoring of vexel art, maakt het duidelijk dat u landschapsarchitectuur diensten aanbiedt. Abstracte beelden daarentegen geven geen echte objecten weer. Ze kunnen niet dienen als inspiratie voor uw klanten.
Hier vindt u enkele natuurgerelateerde beelden die u in uw logo kunt laten opnemen:
- Bomen
- Bloemen
- Takken
- Bladeren
- Bloemen
- Rivieren
- Insecten/dieren
- Stenen muren
- Hekken
- Bergen/heuvels
- Bogen van blauw of groen
- Wolken
Aangezien de bovenstaande objecten vaak voorkomen in logo ontwerpen voor landschapsarchitectuur, doen wij extra ons best om ze te laten opvallen en uniek te maken. Als u kiest voor deze veel voorkomende beelden, zorgen wij ervoor dat we unieke en aantrekkelijke beelden kunnen creëren.
Wij zullen grondig onderzoek verrichten om ervoor te zorgen dat het toekomstige landscaping logo van uw bedrijf anders is dan de emblemen van uw concurrenten. Wij staan u bij elke stap van het proces bij, zodat u uw landscaping logo volledig kunt personaliseren.
Welke diensten biedt u aan? Wat zijn de specialiteiten van uw bedrijf? Gebruikt u de nieuwste ontwerpsoftware? Aanbiedingen zoals dat en uw unieke vaardigheden moeten worden weergegeven op de landschapsarchitectuur logo, met behulp van de juiste beeldmateriaal en kleurencombinaties. Wij zullen uw talenten en de unique selling points van uw bedrijf zeker verwerken in het toekomstige embleem van uw merk.
Passende tekststijlen
Als u een specifieke typografie wilt laten zien, zoals Algerijnse of Bookman Style, dan kunt u dat ook bij ons aanvragen. Als u objecten met teksten wilt, kunnen wij daar ook aan voldoen. Bij het maken van landschapslogo’s bestaat er geen regel als het gaat om het kiezen van tekststijlen. Om het perfecte lettertype te kiezen en inspiratie op te doen voor uw hoveniersbedrijf, kunt u kijken naar de voorbeelden die we hieronder hebben uitgewerkt.
Serif Typografie
Google gebruikt deze tekststijl in hun huidige logo. Veel ondernemers die gazononderhoud aanbieden kiezen voor deze stijl. Voor hen is het betrouwbaar, traditioneel en professioneel.
Sans-Serif Typografie
Heeft u het logo van Linkedln gezien? Linkedln, een wereldberoemde Amerikaanse zakelijke en op werkgelegenheid gerichte online dienst, geeft de voorkeur aan deze traditionele stijl.
Script typografie
Script typografie vangt de schoonheid en artisticiteit van kalligrafie en conventionele handlettering. Wanneer het gecombineerd wordt met natuurbeelden, kan het decoratief zijn. Wij gebruiken Script Typografie op deze manier. Als display lettertype kan het een statement maken over uw bedrijf en het juiste publiek aantrekken – eigenaren van een hoveniersbedrijf.
Weergave Typografie
Display typografie is indrukwekkend decoratief en zeer leesbaar. Dit laatste is de belangrijkste reden waarom hoveniers dit lettertype verkiezen boven andere. De meeste logo’s voor landschapsarchitectuur bedrijven hebben expressieve en vriendelijke lettertype. Display font stijlen kunnen de juiste stemming van de boodschap van uw merk overbrengen.
Effectief Landscaping Logo Ontwerp
Een landschapsarchitectuur logo dat klanten kan aantrekken is wat u nodig heeft. Door verschillende elementen te combineren die merken herkenbaar en gedenkwaardig maken, geven wij prioriteit aan de look en feel van bedrijfsemblemen. In één oogopslag zullen u en uw prospects het handelsmerk van uw bedrijf zeker waarderen.
Slotwoorden: Werken met ons
De aard van uw bedrijf varieert, van seizoen tot seizoen. In de lente plant u veel, terwijl u in de winter veel schept of sneeuwschuift. De zomer vraagt om tuinonderhoud; de herfst biedt een myriade aan bladeren om te blazen. Het logo van uw merk moet al uw diensten weergeven, niet slechts één of twee.
Uw logo moet u jarenlang bijblijven, dus het moet tijdloos zijn. Houd dit in gedachten wanneer u op zoek bent naar ontwerpen, vooral als u van plan bent om een AI-logomaker te gebruiken. Wanneer u een gratis logo generator gebruikt, is er geen persoonlijke band met een professioneel ontwerpteam. Hoewel u een duidelijk idee heeft van wat u wilt, gaat er niets boven het werken met doorgewinterde veteranen in uw branche. U kunt met hen brainstormen. Daarna kunt u gewoon achterover leunen en ontspannen terwijl u wacht op regelmatige updates.
Wij staan u bij in elke stap van het proces, van planning tot eindredactie. Wij zullen de uiteindelijke output baseren op uw feedback, voorkeuren, en verkoopsvoorstellen. In tegenstelling tot gratis landscaping logo makers, die worden aangedreven door machine learning, gebruiken wij nooit sjablonen. Daarom kunnen wij u verzekeren dat het symbool van uw merk uniek, esthetisch en professioneel zal zijn.
Bovendien hoeft u zich geen zorgen te maken over IP- en auteursrechtelijke kwesties, aangezien onze logo’s het resultaat zijn van de creatieve geesten van doorgewinterde grafisch ontwerpers, die ervaren zijn in het werken met klanten zoals u. Start nu een landscaping logo ontwerp project 🡭