Enkele van onze mooie ontwerpen voor cosmetica verpakkingen
Waarom is het ontwerpen van cosmetica verpakkingen belangrijk?
Bij cosmetica gaat het vooral om esthetiek. Van de vorm van de verpakking, het gewicht tot de totale verschijning en presentatie, de producten worden van top tot teen beoordeeld. Zonder aantrekkelijke verpakking kan het product in de rekken stof blijven verzamelen, terwijl de concurrenten bij de klanten in het winkelmandje belanden.
De wereld van de cosmetica breidt zich steeds verder uit. Nieuwere producten met hogere claims veroveren de industrie stormenderhand. Verder heeft de introductie van biologische cosmetica voor heel wat opschudding op de markt gezorgd. Mensen hebben tegenwoordig honderden mogelijkheden om uit te kiezen. In zo'n krappe, concurrerende markt speelt het ontwerp van cosmetica verpakkingen een prominente rol. Weinig mensen nemen de moeite om alle gegevens over het product te lezen die op de achterkant van de verpakking staan. Als ze de verpakking niet indrukwekkend genoeg vinden, is de kans groot dat het ze niet eens interesseert.
De ontwerpers moeten dus voorzichtig zijn met oog voor detail om met de verpakking een onmiddellijke aantrekkingskracht te creëren. Het benadrukken van opvallende kenmerken van het product en zijn USP op de verpakking zal helpen de aandacht te trekken en koopinteresse op te wekken. Omdat de kopers niet graag veel risico nemen met hun huid, moet het verpakkingsontwerp ook een essentie van veiligheid en zekerheid uitstralen.
Dus letterlijk hangt het hele marketingstreven af van de verpakking van het cosmetica produkt. Het is het verpakkingsontwerp dat de klanten zal helpen je merk te leren kennen en er hun vertrouwen rond op te bouwen. Het product kopen is een zekerheid als hun verwachtingen zijn ingelost.
Cosmetica verpakkingsontwerp is ook belangrijk om elke nieuwe kwaliteit van je product te benadrukken. Zelfs voor bekende merken helpt de verpakking van een nieuw gelanceerd product de aandacht te trekken door de unieke voordelen ervan te benadrukken. Bijvoorbeeld, je lanceert een biologisch huidverzorgingsproduct. Afgezien van de advertenties en posters, hoe zullen gewone klanten weten dat het product 100% biologisch is? Ja, je hebt gelijk - de verpakking! Alleen op de verpakking vermelden zal het doel niet dienen. Het ontwerp moet zo zijn dat het binnen milliseconden de aandacht van de potentiële koper trekt.
“De ontwerper was meer dan geweldig om mee te werken.”
“De ontwerper was meer dan geweldig om mee te werken. Zijn oorspronkelijke ontwerp was fantastisch!!! Hij luisterde naar al mijn verzoeken en kwam snel met nieuwe bijgewerkte ideeën. Ik zou elke dag weer met hem samenwerken!! ”
Lauren Seaton
Wat kost het ontwerpen van cosmetica verpakkingen?
Starter
€729
Business
€1005
Pro
€1718
Agency
€4361
Voeg huisstijl ontwerp voor je cosmeticamerk toe
Krijg meer dan alleen een logo. Begin een huisstijl project, vanaf €582, om je merk de look & feel te geven die het verdient. Gemaakt door onze top-kwaliteit ontwerpers, en bevat:
Cosmetica packaging ontwerpwedstrijd
Met de ontwerpwedstrijd kunnen onze ontwerpers meedingen naar je opdracht. Dit stimuleert originele en hoge kwaliteit logo-inzendingen. Jij kiest het winnende ontwerp dat helemaal van jou is en in alle benodigde bestanden wordt geleverd.
3-10 professionele ontwerpen
Uit hoeveel ontwerpen wil je kiezen? Kies het pakket dat bij je past. Ontwerpers kunnen elkaars werk niet zien, dus er is alleen unieke en creatieve inhoud.
Volledige auteursrechten & alle bestanden
Het gekozen winnende ontwerp wordt je bezorgd in alle benodigde bestanden, ook in 'open vector formaat', en je bezit de volledige auteursrechten.
Niet goed geld terug*
We willen dat je gelukkig bent. Daarom noemen we het geen terugbetalingsbeleid maar onze Happy Client Policy. Lees hiermeer over de voorwaarden.
Vraag? Bekijk onze FAQ
Van het benadrukken van het merkverhaal en de waarden ervan tot het scheppen van vertrouwen rond het product, ontwerpen van aangepaste verpakkingen komen een heel eind. Ze kunnen je producten helpen door de rommel heen te breken en hun eigen ruimte en herkenning op de markt te creëren. Door via het verpakkingsontwerp tot je klanten te spreken, kun je hen de zekerheid geven die ze zoeken.