Een bedrijf runnen betekent kosten inschatten om uw klanten producten van de hoogste kwaliteit te leveren. Het is waarschijnlijk dat u met tal van onverwachte obstakels te maken krijgt, vooral wanneer u projecten tot die laatste 1% van de voltooiing duwt. Het kunnen plannen van kosten, zoals de kosten van logo ontwerp of branding, kan wonderen doen voor de kwaliteit en het budget van uw projecten en voor uw persoonlijke stressniveaus.
Weten wat een redelijke prijsklasse is voor een dienst kan u ook een veel betere onderhandelaar maken, aangezien u de informatie hebt gekregen om een hefboomeffect te hebben. Hoewel dit niet veel zal uitmaken als je onderhandelt met een enkele ontwerper of een klein bureau, kan het zeker van pas komen als je te maken hebt met bedrijven, die standaard vaak roofzuchtig zijn en zoveel mogelijk winst uit hun klant willen persen.
Het hebben van dit soort informatie geeft u een professionele toon die u in staat stelt om een aantal van de kosten te vermijden die geacht worden deel uit te maken van de professionele logobusiness. Dus, laten we eens kijken naar de prijs voor een logo ontwerp in 2021.
Hoeveel is de prijs van een logo ontwerp?
De prijs van een logo ontwerp omvat vaak niet de kosten voor marketing, benodigdheden, of branding, tenzij uitdrukkelijk vermeld. Als je te maken hebt met een freelancer, kom je misschien rond met een paar honderd dollar. Echter, het volledige pakket dat een professioneel logo, de kunst en betrokkenheid bij alle stadia van het ontwerpproces omvat, kan bij sommige bekende bureaus of grafisch ontwerpers tot een miljoen kosten.
Duurder logo ontwerp is niet altijd beter
Het probleem is dat de kwaliteit van een logo soms niet overeenkomt met de prijs die ontwerpers of bureaus vragen. Dit betekent dat u niet altijd kunt verwachten dat een duurder logo beter is dan een logo dat minder kost. U zou een bureau kunnen vinden dat uitstekend werk levert onder de marktprijs of een prijzig bureau dat middelmatige resultaten levert. Hoewel het misschien verrassend klinkt, is het eigenlijk waar – het prijskaartje is vaak een slechte indicator van wat u gaat krijgen als het gaat om professionele ontwerpdiensten.
Bespaar kosten op logo ontwerp door u voor te bereiden
Ontdekken wat uw merk nodig heeft, vereist vaak een mensgerichte aanpak die uw bedrijf beoordeelt vanuit een ontwerpstandpunt om branding materialen te leveren. Als u uw merk al kent en begrijpt, heeft u het werk net een stuk gemakkelijker gemaakt, en waarschijnlijk, goedkoper! Hoe meer onderzoek en gegevens u kunt verstrekken in uw briefing, hoe meer u de kosten en de complexiteit van het ontwerp al hebt teruggedrongen voordat u iemand hebt ingehuurd.
Afhankelijk van wie u bent, en wat u zoekt in een logo of merkontwerp, zullen de kosten en de timing aanzienlijk variëren
Maak zelf een logo ontwerp
Als u uw creatieve spieren wilt gebruiken, kunt u gemakkelijk een van de vele logo ontwerpdiensten online vinden . Ze hebben meestal een geautomatiseerd proces waarbij u uw naam intypt en een paar logo ontwerpen aanklikt die u al mooi vindt om een eenvoudig, maar bruikbaar logo te krijgen dat onmiddellijk kan worden doorgegeven aan de branding afdeling. Er zitten echter een paar nadelen aan.
Gratis ontwerpprogramma’s
Er zijn ook gratis programma’s en apps die je kunt gebruiken om een hoogwaardig logo te maken. Maar voor alle duidelijkheid: als je genoeg tijd hebt, kun je helemaal zelf gratis een professioneel logo maken. Het enige probleem is dat we het vaak zo druk hebben met dagelijkse taken dat we gewoon geen enkel uur kunnen missen, laat staan honderden uren die nodig zijn om een professioneel logo te maken.
Professionele Logo Ontwerp Software
Je kunt Adobe Illustrator kopen voor $20.99 per maand kopen, maar dan moet je ook een heleboel tutorials bekijken of lezen om te leren hoe je het moet gebruiken. Affinity Designer is een ander geweldig programma voor het maken van logo’s, maar het kost $49.99. Wat dacht je van CorelDRAW voor $659? De eenvoudigste oplossing is om een professional in te huren die al een aantal van deze tools heeft en veel sneller een logo van hoge kwaliteit krijgt.
Werken met een ‘menselijke’ ontwerper is beter
Werken met een menselijke ontwerper in plaats van met een computeralgoritme betekent dat er naar je geluisterd wordt door iemand die hetzelfde logo-ontwerpproces heeft doorlopen en ze van binnen en buiten kent. Hier bij DesignBro gebruiken we een menselijk georiënteerd ontwerpproces dat de nadruk legt op persoonlijke toegang tot een professionele ontwerper, wat resulteert in klantagentschap en logo kwaliteit.
U heeft de leiding over het proces en kunt precies aangeven hoe u wilt en verwacht dat het logo eruit komt te zien in plaats van te worstelen met een computer algoritme. U heeft een professionele ontwerper die uw zorgen behandelt, terwijl u ook de vrijheid heeft om zo betrokken te zijn bij het ontwerpproces als u wilt. Als dit is waar u naar op zoek bent, kan het DesignBro platform de perfecte oplossing voor u zijn.
Koop en pas een logosjabloon aan
De makkelijkste manier om een logo te maken is door middel van een zogenaamde “logo template”. In essentie zijn dit kant-en-klare logo’s die ontdaan zijn van details en vaak gebundeld worden door duizenden. Het ontwerpbureau dat deze logo’s heeft gemaakt, bespaart geld door hetzelfde sjabloon steeds opnieuw te verkopen, terwijl de gebruiker ook niet vanaf nul een logo hoeft te maken. Blijkbaar is het een win-win situatie, dus wat is het addertje onder het gras?
Het addertje onder het gras is dat u, de eindgebruiker van het logo, eigenlijk niet het logosjabloon koopt, maar eerder een licentie om het in een bepaalde hoedanigheid te gebruiken. Dat ene woord, “licentie”, betekent dat u niet de eigenaar van het logo bent, maar een beperkte gebruiker die zich moet houden aan de voorwaarden van de licentie, die alles kunnen zijn wat de echte eigenaar zegt dat ze zijn.
Bijvoorbeeld, het kopen van een “MEGA BUNDLE 1100 Logo’s & Badges”die kost $19 lijkt misschien een goede deal, maar dat is de “Persoonlijke Licentie”, wat betekent dat u het logo voor niets anders kunt gebruiken dan voor uw eigen amusement. U kunt het logo zelfs niet uploaden naar een social media account die enige vorm van “commerciële activiteit” heeft.
Het is alleen met de $38 derde niveau licentie, de “Extended Commercial”, kunt u eindelijk het logo gebruiken in uw bedrijf. Er zijn echter soms kleine lettertjes die beperken hoeveel producten het logo mogen dragen. Als u een van deze voorwaarden overtreedt, zult u de betekenis van een ander mooi woord leren – auteursrecht.
In auteursrechtzaken wint de maker van de inhoud bijna altijd in het gelijk, wat resulteert in ruïneuze boetes voor de gedaagde. Dit is waarom DesignBro zulke mooie voorwaarden aanbiedt, met twee prachtige woorden: “full copyright”, wat betekent dat zodra u het logo van DesignBro koopt, u de volledige eigenaar bent van het logo ontwerp en het mag gebruiken zoals u wilt. Er zijn geen kleine lettertjes, geen voorwaarden en absoluut geen juridisch jargon.
Kunt u uw logo ontwerp sjabloon een handelsmerk geven?
Met logo of merk ontwerpsjablonen kunt u er 99% zeker van zijn dat u niet de eigenaar bent van het auteursrecht, tenzij het expliciet wordt vermeld. Het is zeer onwaarschijnlijk dat u in staat zult zijn om het ontwerp te merken, tenzij het een unieke, ‘one of a kind’ creatie is, niet lijkend op die van iemand anders die een aangepaste creatie voor u was. Soms komen klanten naar ons, en hebben ze net een aantal jaren geïnvesteerd in een logo (d.w.z. bewegwijzering, afdrukken, verpakking, enz.) dat ze gewoon niet bezitten. Voor een heel klein bedrijf maakt dit misschien niet uit, maar als je een merk aan het opbouwen bent dat mensen zullen herkennen, investeer je eigenlijk in iets dat je niet bezit. Dus welke optie je ook kiest, hou er rekening mee of je een merk aan het opbouwen bent, of gewoon een snelle en makkelijke oplossing nodig hebt voor nu.
Wat is een Online Logo Maker? [en wat kost het]
Voor diegenen die zich niet kunnen voorstellen een logo te ontwerpen zonder internetverbinding, is er een overvloed aan online logomakers. Ze variëren van eenvoudig tot complex met bijpassende prijzen. In de meeste gevallen geven de online logomakers de prijs niet vooraf aan. In plaats daarvan wacht hij tot u goed en wel op weg bent om uw logo te maken en stelt u dan later de prijs voor.
Net als bij de logosjablonen zullen de bedrijven die de logodiensten aanbieden proberen zoveel mogelijk geld uit u te persen. Dat is op zich geen probleem, behalve wanneer de vergoeding opzettelijk verborgen wordt gehouden zodat u in het logo-ontwerpproces wordt geïnvesteerd. Dit neemt meestal de vorm aan van het in rekening brengen van maximaal $50 alleen maar om het logo te kunnen downloaden waar u tijd in gestoken heeft om het te maken.
In het ergste geval kan het zijn dat de eigenaar van het logo verschillende niveaus van downloaden aanbiedt, waarbij het bestand van de laagste kwaliteit, dat praktisch onbruikbaar is voor zakelijke doeleinden, nog steeds in rekening wordt gebracht $10-20. Er is meestal geen manier om deze kosten van tevoren te weten, maar er is nog een addertje onder het gras – u moet vaak een account aanmaken voordat u toegang krijgt tot de online logomaker.
Bovendien, aangezien u niet de exclusieve gebruiker (en niet de exclusieve eigenaar) van dit logo wordt, krijgt u niet de auteursrechten, en is het onwaarschijnlijk dat u een handelsmerk krijgt
De echte aanklacht komt dan neer op:
- uw e-mailadres blootstellen aan potentiële spammers
- tijd besteden aan het maken van een logo dat mogelijk kan worden gedownload
- geld laten betalen om het logo dat je gemaakt hebt te krijgen
Met DesignBro is het allemaal heel eenvoudig en er zijn geen verborgen kosten of addertjes onder het gras. Je geeft opdracht voor een logo, betaalt het bedrag vooraf en krijgt je logo ontwerp. Het is rechttoe rechtaan, eerlijk en verstandig.
Wat kost een crowdsourced logo?
Crowdsourcing wordt gedefinieerd als de “methode van het uitbesteden van werk door een beroep te doen op mensen om bij te dragen aan het project”. In essentie betekent crowdsourcing dat de klant een opdracht geeft, een budget bepaalt en tientallen of honderden voorbeeldontwerpen krijgt. Wanneer de klant het beste ontwerp kiest, wordt de winnende ontwerper betaald.
De kosten van crowdsourcing van een logo:
Kosten: Van $150 tot $1,500 afhankelijk van het platform dat je kiest en de toeters & bellen die je wenst.
Timing: Ongeveer 1-2 weken voordat je je gloednieuwe logo kunt gebruiken.
Logo ontwerp projecten op crowdsourcing websites beginnen meestal bij $150, wat de klant vaak wel honderd ontwerpen of zo van verschillende ontwerpers oplevert. In theorie klinkt dit geweldig, maar in de praktijk is er zeer weinig betrokkenheid van de klant, die moet ziften door een groot aantal ontwerpen en er een kiezen als winnaar. Erger nog, de klant kan alleen een korte beschrijving geven en een paar feedbackrondes om de look en feel van het logo of hun merkverhaal toe te lichten.
Voordelen van crowdsourcing van uw logo ontwerp:
- Krijg veel om uit te kiezen: Ja, je krijgt tonnen & tonnen ontwerpen om uit te kiezen.
- Lage kosten: Crowdsourcing van je logo ontwerp is een van de goedkoopste manieren op het internet om een volledig aangepast & eigen ontwerp te krijgen.
- Aangepast ontwerp: Aangezien de ontwerpers werken naar uw unieke briefing moet het resultaat ook een volledig op maat gemaakt & uniek ontwerp zijn.
Nadelen van crowdsourcing van uw logo ontwerp:
- Te veel keuze – Ja, er is zoiets. 100 ontwerpen om door te nemen is gewoon te veel, vooral als je het gevoel hebt dat de meerderheid is gemaakt door amateurs of mensen die gewoon je briefing niet hebben gelezen. Soms zouden minder ontwerpen (maar van hogere kwaliteit) veel beter zijn. Ook
- Alleen de winnende ontwerper wordt betaald- Dit betekent dat van de 100 ontwerpers die hebben deelgenomen, alleen de winnaar de ‘prijs’ krijgt. Dat is niet echt een stimulans voor alle ontwerpers om echt hun best te doen om uw bedrijf er als de volgende big thing uit te laten zien.
- Inbreuk op het auteursrecht- Omdat de ontwerpers gestimuleerd worden om in een zo kort mogelijke tijd een groot aantal ontwerpen te maken, hebben ze de neiging om hun vorige ontwerpen te recycleren, of erger nog, ze kunnen iets ‘lenen’ van een bestaand ontwerp. Hoe dan ook, dit is ongelooflijk moeilijk op te sporen en kan uw merk vele jaren later aanzienlijke schade toebrengen.
- Omgaan met onprofessionele ontwerpers- de meeste crowdsourcing platforms staan vrijwel elke ontwerper toe om mee te doen. Dit betekent dat je met iedereen te maken kunt krijgen en de gesprekken zijn niet altijd zo professioneel als ze zouden kunnen zijn
Het alternatief – een logo ontwerp platform:
Bij DesignBro, zijn we een kruising tussen een bureau en een ontwerp crowdsourcing platform. De reden hiervoor is dat we al onze ontwerpers met de hand selecteren zoals een agentschap, maar we automatiseren het ontwerpproces meer zoals een crowdsourcing platform. In wezen betekent dit dat u tussen de 3-10 ontwerpen ontvangt van vooraf gescreende, kwalitatief hoogwaardige ontwerpers (zoals een bureau), maar u heeft niet de accountteams van een bureau of het prijskaartje. Geïnteresseerd?
Lees meer over DesignBro’s logo ontwerp.
Wat kost een freelance logo ontwerper?
Freelancers zijn een gemengde groep en variëren van grafisch ontwerp amateurs tot ontwerp genieën. De echte moeilijkheid is om uit te vinden wat wat is. Over het algemeen zullen freelance logo ontwerpers geen onbetaalde pitches accepteren (eerst laten zien en dan beslis ik), dus het kiezen van de juiste wordt de meest cruciale beslissing om te maken
Hoeveel ontwerpen presenteert een freelance logo ontwerper?
Wanneer u een freelancer inhuurt kunt u rekenen op 1 tot 3 ontwerpen om uit te kiezen.
De voordelen van het inhuren van een freelance logo ontwerper:
- U bereikt een persoonlijke relatie (zelfs wanneer u op afstand werkt) met een ontwerper. Dit betekent dat u een gesprek kunt hebben om uit te leggen wat u leuk vindt, en de kans heeft om een verstandhouding op te bouwen. Vervolgprojecten worden eenvoudiger omdat je minder hoeft uit te leggen.
- Als je een goede ontwerper vindt, kun je een heel goede ervaring hebben.
De nadelen van het werken met een freelance logo ontwerper:
Het is één persoon waar je mee te maken hebt, dit betekent dat je ook met de volgende zaken te maken krijgt:
- Het vinden van de freelancer: Zoals met elke relatie, is het vinden van de ‘juiste’ een moeilijke taak, en kan het meerdere gesprekken vereisen. Je zou zelfs kunnen overwegen om meerdere freelance ontwerpers te betalen om al een idee te hebben van wat zij voor jouw merk voor ogen hebben. Hoe dan ook, kijk altijd naar hun portfolio, en kies een ontwerper waarvan je denkt dat zijn stijl werkt voor je merk. Verwacht niet dat ze iets totaal anders creëren, want dan zou je wel eens bitter teleurgesteld kunnen zijn met het resultaat.
- Geografie: Tijdzones, taalbarrière, culturele barrière. Wees ervan bewust waar uw ontwerper is gevestigd, en overweeg of het een goede match is. Als u van plan bent om af en toe te bellen, of als u meerdere wijzigingen op één dag nodig heeft, is een tijdsverschil van meer dan 10 uur misschien niet zo’n goed idee. Bepaal ook hoe cultureel uw merk/bedrijf of product is voordat u beslist welke design freelancer aan uw wensen voldoet.
- Timing: Aangezien een design freelancer slechts een individu is, moeten ze jongleren met hun persoonlijke en professionele schema om hun klanten in evenwicht te houden. Dit betekent dat als zij het druk hebben (persoonlijk of zakelijk), zij niet de optie hebben met andere teamleden, en iets in hun schema moet wijken. Op een praktisch niveau betekent dit (helaas) dat veel freelance ontwerpers moeite hebben om zich aan vooraf afgesproken tijdschema’s te houden.
- Hun dienstenaanbod: Een freelance ontwerper is beperkt door zijn eigen vaardigheden. Je hebt misschien het ontwerp nodig voor: een logo, een website ontwerp, een buitenbord, online banners, en verpakkingsontwerp in je eerste jaar. De ontwerper heeft misschien slechts expertise in een paar van deze. In de praktijk betekent dit dat u beperkt bent door hun vaardigheden en ofwel een onervaren ontwerper moet accepteren (voor die items) of dat u opnieuw op zoek moet naar een andere ontwerper.
- Beschikbaarheid: Met een freelance ontwerper weet je nooit of ze nog beschikbaar zullen zijn voor jou om een beroep op hen te doen enkele maanden tot enkele jaren vanaf nu. Dit betekent dat U georganiseerd moet zijn en al uw bestanden, briefings en vector bestanden goed moet beheren
Al met al kan het werken met een freelance ontwerper een echte zegen zijn & sommigen zweren erbij. U beslist of het ook iets voor u is. Hieronder vindt u een overzicht van de geschatte kosten die een freelance ontwerper zal rekenen voor een nieuw logo op basis van hun reputatie en ervaring
Wat een freelance logo ontwerper kost:
- Offshore Freelance Ontwerper: $100 tot $250
- Beginnende freelance ontwerper: $100 tot $1000
- Ervaren freelance ontwerper: $1000 tot $5000
- Gerenommeerde freelance ontwerper: $5000 tot $10000
Een logo ontwerp of branding agentschap inhuren
Voorbij de freelance diensten, is er een hele nieuwe laag van grafisch ontwerp professionals gegroepeerd als bureaus. Ze zijn ruwweg geprijsd op:
- Design Studio: $3000 tot $30,000
- Middelgrote ontwerpbureau: $5000 tot $50,000
- Network Branding Agency: $50.000 tot $100.000
- Gerenommeerd branding agentschap: $100.000 tot $1.000.000
- Wereldberoemde ontwerper: $100.000 tot $1.000.000
Werken met een groot logo ontwerpbureau komt met een hele reeks voordelen, waarvan sommige toegang krijgen tot een grote marketing strategie en een wereldwijde merkidentiteit zijn. Dit soort bureau is niet langer alleen maar een ingehuurde kracht, maar een serieuze zakenpartner die nauw samenwerkt met uw bedrijf om de beste aanpak in een bepaalde markt te vinden
Normaal gesproken zou u een directe projectmanager verwachten die de leiding heeft over uw project, evenals een creatief directeur. U zou hen op elk moment kunnen bellen om uw ideeën te bespreken. Doorgaans zal het bureau ‘uw hand vasthouden’ bij het samen opstellen van een ontwerpbriefing, op basis waarvan zij verdere vragen of opmerkingen kunnen hebben met betrekking tot uw doelgroep, merkstrategie of creatieve stijl.
Hoeveel ontwerpen mag ik verwachten van een ontwerpbureau?
Normaal gesproken kunt u bij een ontwerpbureau tussen de 3 en 5 ontwerpen verwachten waaruit u kunt kiezen.
Moet ik een ontwerpbureau inhuren?
Ontwerpbureaus kiezen hun ontwerpers zelf uit. Op deze manier krijgen hun klanten de best mogelijke kwaliteit van ontwerp.
De keerzijde van de medaille is dat in deze fase van het logo ontwerp de kosten gigantisch kunnen oplopen. Miljoenen worden links en rechts uitgegeven om het merk te beoordelen en te definiëren zonder dat dit noodzakelijkerwijs enig werkelijk resultaat oplevert. Dat soort iteratief ontwerpproces is zeker lucratief voor het logo ontwerpbureau, maar niet veel klanten kunnen zich dat soort prijzen veroorloven voor dergelijke diensten.
Wat logo ontwerp & branding proces omvatten?
Logo ontwerp en branding proces zijn complementaire onderdelen van een groter ontwerpproces. Met andere woorden, het branding proces werkt als een raamwerk terwijl het logo ontwerp vergelijkbaar is met een kleine wijnstok die zich verspreidt over en rond het raamwerk.
Het branding proces omvat het ontdekken wat het merk uniek en speciaal maakt ten opzichte van al zijn concurrenten binnen dezelfde markt. Het gaat erom alle communicatie af te stemmen op deze identiteit, zodat het merk opvalt en betekenisvol en gedenkwaardig is voor de doelgroep. Zodra dat is voltooid, is het logo ontwerp halverwege klaar en hoeft het alleen nog maar te worden opgepoetst.
Bijvoorbeeld, een fruityoghurt bedrijf kan ontdekken dat kinderen en tieners de ideale markt zijn voor het merk. Het bedrijf besluit dat de marketing zal bestaan uit paarse en rode smiley-gezichten met witte spetters en begint deze elementen te implementeren in al haar marketingmateriaal. Door dit te doen, is er een consistent grafisch thema voor al het marketingmateriaal dat de doelgroep aanspreekt, waarna het vrij eenvoudig is om met een logo te komen dat het merk vertegenwoordigt en diezelfde aantrekkingskracht versterkt.
Merk op dat beide processen moeten worden gebaseerd op marktonderzoek en moeten worden gemaakt om de doelgroep aan te spreken. Immers, hoe meer gegevens en onderzoek van tevoren worden gedaan, hoe beter de resultaten van zowel branding als logo ontwerp zullen zijn.
Tips voor een succesvol logo ontwerp
Logo ontwerp is een creatief proces dat bedoeld is om kunst te produceren; eenvoudig, maar nog steeds kunst. Brainstormen helpt enorm bij het maken van creatief werk, inclusief logo ontwerp. Dus, voordat u het ontwerpconcept afrondt, probeer zoveel mogelijk interessante ideeën op te doen en noteer ze. Gooi de minst waardevolle ideeën weg en herhaal het proces tot u iets vindt dat perfect is voor uw merk.
Net als alle grafische ontwerpprocessen is het ontwerpen van een logo iteratief en heeft het baat bij gegroefde communicatiekanalen. Iedereen moet meedenken over hoe het logo eruit moet zien en hoe het eruit moet zien. Als een versie van het logo klaar is, stuur het dan door naar iedereen die zijn input heeft gegeven en vraag opnieuw om meningen. Dit helpt iedereen zich te identificeren met het logo en zich deel te voelen van het team, wat betekent dat het logo uiteindelijk iedereen in het bedrijf zal vertegenwoordigen.
Hoe kies je een logo ontwerper
Nu je wat informatie hebt gekregen over hoe je een hoogwaardig logo ontwerp maakt, kun je wat je zojuist geleerd hebt gebruiken om een goede deal te sluiten voor jezelf en je bedrijf. Uiteindelijk betekent het vinden van een goede logo ontwerper het afwegen van alle voors en tegens totdat je de optimale oplossing hebt gevonden, of het nu een freelancer of een ontwerpbureau is.
Wat u ook kiest, DesignBro’s platform zal altijd tot uw dienst staan om u te helpen het soort logo te vinden dat uw merk zal doen schitteren op de manier die het echt verdient.
Hoeveel zou ik betalen voor een logo ontwerp bij DesignBro?
Bij DesignBro begint de prijs voor een logo ontwerp bij $199. Dit omvat, op zijn minst:
- 3 originele, hoge kwaliteit logo ontwerpen
- productie-klare bestanden die nodig zijn voor uw bedrijf
- volledige copyright op alle logo’s
Naarmate uw wensen toenemen, neemt ook de prijs toe, maar u zult bij elke stap van het logo-ontwerpproces betrokken worden, zelfs tot het invoeren van RGB-waarden van kleuren die u in het ontwerp gebruikt wilt zien. Als alternatief kunt u de client briefing invullen met zoveel mogelijk informatie als u kunt, en wij zullen aan het ontwerp werken tot het klaar is.
Als u geen ideeën heeft over welke ontwerprichting te gaan, kunnen wij u helpen door andere geweldige logo ontwerpen te vinden die als inspiratie voor u kunnen dienen. Net als alle andere ontwerpprocessen is het maken van een logo een iteratief proces.
Gedurende de ontwerpfase kunt u communiceren met de ontwerpers en feedback geven op hun logo ontwerpen. Zodra zij u hun herziene versies hebben gestuurd, kunt u 1-3 finalisten ontwerpen selecteren die u het mooist vindt. Op basis van uw feedback worden de ontwerpen verder gepolijst en aan het einde van de finalistenfase kiest u het winnende ontwerp.
Ons platform werkt als een ontwerpwedstrijd waarbij professionele ontwerpers en ontwerpers van topkwaliteit kunnen meedingen naar uw bedrijf. Door dit te doen, kunnen wij ervoor zorgen dat u volledig tevreden zult zijn met de resultaten van het logo ontwerp project.