Home Branding 3 basiskwaliteiten voor het maken van onvergetelijk logo

3 basiskwaliteiten voor het maken van onvergetelijk logo

by PJ
3 basiskwaliteiten voor het maken van onvergetelijk logo

Een logo is een centraal onderdeel van de branding van een bedrijf, omdat het meestal het eerste contactpunt is voor de meeste potentiële klanten. Daarom is het van belang ervoor te zorgen dat wanneer je een logo maakt of laat maken, het jouw merk vertegenwoordigt en contact kan maken met jouw doelgroep.

Er zijn verschillende aspecten die een rol spelen bij het ontwerpen van een logo, en deze kunnen veranderen afhankelijk van de markt en tijd waarin je leeft. Toch hebben de beste logo’s allemaal 3 belangrijke kenmerken gemeen, ongeacht de verschillen die ze uniek maken. Dus, wat maakt een goed logo? Lees verder om te leren wat een onvergetelijk logo is.

Relevantie

De eerste kwaliteit die onvergetelijke logo’s gemeen hebben is dat ze relevant zijn voor de markten waarop de bedrijven zich richten. Nog belangrijker is dat ze de persoonlijkheid en identiteit van een merk communiceren. Een primaire component is het gebruik van kleuren in jouw logo, die emoties kunnen opwekken en de persoonlijkheid van jouw merk aan de consument laten zien. Een bedrijf dat speelgoed voor kinderen verkoopt, kan kiezen voor felle kleuren die energie, plezier en opwinding uitstralen.

Het tweede belangrijke onderdeel is het lettertype dat in het logo wordt gebruikt. Lettertypen helpen de toon en de waarden van jouw merk te communiceren, die uiteindelijk helpen jouw persoonlijkheid beter te definiëren. Het kiezen van het juiste symbool is een belangrijk aspect van het creëren van een visueel anker voor jouw logo. Symbolen zijn belangrijke aspecten van een logo omdat ze op zichzelf kunnen worden gebruikt als een eenvoudigere versie van jouw logo.

Eenvoud

Eenvoudige logo’s richten zich op het benadrukken van de belangrijkste delen van de persoonlijkheid van een merk met beperkte ruimte. Dit houdt in dat er meer aandacht kan worden besteed aan aspecten als kleuren en lettertypes. Een symbool is bijvoorbeeld een krachtige manier om eenvoud te creëren, omdat het een mentale associatie kan opwekken met een bepaalde reeks waarden of ideeën.

Andere goede ontwerpen voor een eenvoudig logo zijn letter- en woordmerken, die afzien van afbeeldingen en zich in plaats daarvan richten op het direct communiceren van de merkpersoonlijkheid met lettertypen en kleuren. Het belangrijkste is dat je zo weinig mogelijk elementen gebruikt om de identiteit van jouw merk te communiceren.

Veelzijdigheid

Een onvergetelijk logo op allerlei manieren, vormen en situaties gebruikt worden. Een logo dat je alleen in één formaat online kunt gebruiken is bijvoorbeeld niet erg goed, want het beperkt de manieren waarop je je merk aan de wereld kunt blootstellen. Aan de andere kant, als je een logo kiest dat je kunt vergroten of verkleinen, afdrukken, of op verschillende media plaatsen, is je merk aanzienlijk zichtbaarder. 

Zelfs de mooiste logo’s zijn niet per se goed als ze onleesbaar of onherkenbaar worden wanneer je ze verkleint voor verpakkingen of vervormen wanneer je ze op een reclamebord plaatst. Een van de gemakkelijkste manieren om jouw logo veelzijdiger te maken, is na te denken over het formaat waarin je het nodig hebt.Heb jij ook een eenvoudig, veelzijdig, relevant en uniek logo nodig voor jouw bedrijf? Laat dan een professioneel designer een aantal voorbeelden maken via designbro.nl.

You may also like

Een creatief ontwerp bestellen is eenvoudig en gegarandeerd!
Twee pluspunten waar iedereen van houdt.

Start nu
Deel deze pagina