Het is zeer belangrijk dat je als bedrijf een goed logo hebt. Brand logo design kun je dan ook het best aan een specialist overlaten. Op die manier kun je er zeker van zijn dat je logo er uiteindelijk goed uit komt te zien. Bij het ontwerpen van een logo moet men rekening houden met een hoop verschillende factoren. Ben jij benieuwd naar hoe brand logo design precies werkt? Hieronder lees je precies hoe professionele logo’s ontworpen worden.
Een brand logo design dat de doelgroep aanspreekt
Om te beginnen is het belangrijk dat een brand logo design de doelgroep aanspreekt. De ontwerper zal dus eerst gaan brainstormen over wat nu het best aansluit op de doelgroep. Daarbij kijkt de ontwerper onder andere naar kleurgebruik. Welke kleur roept de juiste emoties op? Kleuren lijken onze gedachtegang te beïnvloeden en we associëren bepaalde kleuren ook met specifieke eigenschappen. Zo zou de kleur blauw bijvoorbeeld vaak geassocieerd worden met professionaliteit. Een specialist in brand logo design denkt dus echt goed na over de kleuren die gebruikt worden. Belangrijk is dat die kleuren goed aansluiten op de bedrijfsidentiteit en op de doelgroep.
Ook de vormgeving van het logo moet goed aansluiten op de doelgroep. Welke symbolen worden er in het logo gebruikt en wat is de gedachtegang daarachter? Over het ontwerp van het logo moet ontzettend goed worden nagedacht. Daarom is het belangrijk om hier een specialist voor in te schakelen.
Wel of geen bedrijfsnaam in het logo?
Wellicht dat het je is opgevallen dat enkele grote bedrijven helemaal geen bedrijfsnaam in hun logo hebben. Bij brand logo design zal men er echter vrijwel altijd voor kiezen om wél een bedrijfsnaam in het logo te verwerken. Alleens als een bedrijf ontzettend bekend is, is dit niet noodzakelijk. Als men jouw logo ziet en dit direct met jouw diensten of producten associeert, is een bedrijfsnaam in het logo geen vereiste. Wanneer dat niet het geval is, kun je beter wél voor een bedrijfsnaam in het logo kiezen. Men kan dan bijvoorbeeld op de bedrijfsnaam Googelen en het logo kan dan ook bijdragen aan meer naamsbekendheid.
Een uniek en tijdloos brand logo design
Het is zeer belangrijk dat een brand logo design uniek en tijdloos is. Laten we beginnen met het feit dat een logo uniek moet zijn. Je logo mag uiteraard niet te veel op dat van een ander bedrijf lijken. Het mag al helemaal niet gekopieerd zijn, want dit kan tot imagoschade en juridische problemen leiden. Belangrijk is daarom dat je het brand logo design laat ontwerpen door een betrouwbare ontwerper met voldoende ervaring.
Houd ook rekening met je huisstijl
Als je al een huisstijl hebt, dan is het belangrijk dat er met brand logo design ook rekening gehouden wordt met de huisstijl. De huisstijl en het logo moeten namelijk goed op elkaar aansluiten. Heb je momenteel nog geen goede huisstijl? Dan is het ook mogelijk om meteen een huisstijl te laten ontwerpen. Laat je dat aan dezelfde ontwerper over, dan weet je zeker dat de huisstijl en het logo goed bij elkaar passen.