Home Branding Hoe creëer je jouw brandsupply?

Hoe creëer je jouw brandsupply?

by PJ
Hoe creëer je jouw brandsupply?

Elk bedrijf, klein of groot, heeft een verhaal en het wordt gedreven door een aantal waarden en doelen. Het is belangrijk dat die informatie het publiek bereikt, want dat leidt tot meer merkherkenning. Merkherkenning is essentieel bij de ontwikkeling van het imago van een merk. Wat is een betere manier om het imago van jouw merk te onderhouden en te presenteren, dan met behulp van een complete brandsupply? Hieronder lees je wat brandsupply voor jou kan doen en wat het inhoudt.

Wat is brandsupply?

Brandsupply is een verzameling van alle belangrijke elementen die de visuele identiteit van een merk vormen: logo, lettertypes, typografie en kleuren. Elk van deze elementen speelt afzonderlijk een belangrijke rol, maar om effectief te zijn, moeten ze worden gecombineerd. Ze moeten dezelfde stijl hebben en ze moeten op één lijn zitten met de boodschap die een bedrijf wil overbrengen. Het kost tijd en moeite om een merk op te bouwen, maar als je die perfecte combinatie bereikt, zijn de resultaten spectaculair.

Denk maar aan Coca-Cola, een van de beroemdste merken ter wereld. Kan je Coca Cola voorstellen met een andere kleurencombinatie? Blauw en geel bijvoorbeeld? Of met een ander lettertype voor het logo?  Wat dacht je van een compleet ander logo? Als je slechts één van deze elementen zou veranderen, zou dat visueel iets anders opleveren. Elke kleine verandering zou je in een oogwenk opvallen. Je zou zweren dat er iets niet klopt, ook al zou je je vinger er niet op kunnen leggen. Coca-Cola veranderde haar logo in de loop der tijd, maar het logo onderging geen grote veranderingen. Al deze elementen maken deel uit van hun brandsupply, en ze waren van groot belang bij het vaststellen van hun merkidentiteit. Coca-Cola gebruikte haar visuele elementen perfect om een emotionele connectie met haar klanten te maken. Voor veel mensen staat Coca-Cola gelijk aan feesten met familie en vrienden.

 Waarom heb je een brandsupply nodig?

Het zorgt voor visuele herkenning

Mensen zijn visueel ingesteld, en brandsupply met goed ontworpen elementen zal zeker de aandacht trekken naar jouw bedrijf. Denk maar aan Apple, Windows, Starbucks, en andere bedrijven met herkenbare logo’s en kleuren. Als je ze ziet, weet je wie ze zijn en welke producten en diensten ze aanbieden. Alleen al bij het horen van hun namen, kan je de logo’s, kleuren of lettertypen in je hoofd voorstellen. Dit is wat een goede brandsupply kan doen voor jouw merk.

Het helpt met waarde herkenning

Branding is meer dan alleen een visuele voorstelling, het spreekt voor de mentaliteit van een bedrijf, overtuigingen, en het achtergrondverhaal. Mensen herkennen een bedrijf eerst aan de visuele elementen, en vervolgens associëren ze de visuele elementen met de dienstverlening of de producten. Een brandsupply leidt tot wat elk bedrijf wenst: onmiddellijke merkherkenning. Erkenning met betrekking tot de kwaliteit van het bedrijf, de producten, en de service die het biedt.Een volledige brandsupply is een zeer belangrijk aspect van de bedrijfsstrategie van een bedrijf. Het helpt een bedrijf om merkconsistentie te behouden, door zijn boodschap zowel intern als extern op een uniforme manier over te brengen. Vergeet niet hoe belangrijk alle elementen van jouw brandsupply zijn, en waarom het noodzakelijk is om ze op een verstandige manier te combineren om de gewenste resultaten te bereiken.

You may also like

Een creatief ontwerp bestellen is eenvoudig en gegarandeerd!
Twee pluspunten waar iedereen van houdt.

Start nu
Deel deze pagina